שכנים Neighbours

שכנים Neighbours

כשבאמצע שנות ה-70 של המאה הקודמת, כיכבה בטלוויזיה החינוכית תכנית לימוד האנגלית שכנים Neighbours, שלימים תהפוך לתוכנית קאלט אהובה, אף אחד לא ידע אז שיום אחד העולם כולו יהפוך לשכונה גלובלית גדולה שהתקשורת בה היא בשפה האנגלית.

בעידן המודרני ובשכונה הגלובלית בה אנו חיים, לימוד אנגלית לילדים הוא חיוני כבר מגיל צעיר. השליטה בשפה האנגלית מקנה לילד ביטחון עצמי ביכולת שלו להסתדר בעולם  המחשבים ובעולם הדיגיטלי. להבין סרטים בטלוויזיה וב- YouTube ללא צורך במתווכים ובתרגום. רכישת השפה מקלה גם על לימודיו של הילד בבית הספר ובהמשך באקדמיה והיא ללא ספק נכס משמעותי לעתיד.

 

כישורי שפה קל יותר לפתח כאשר מתחילים את הלימוד בגיל צעיר. כבר שנים שהחוקרים המובילים בעולם בהוראת שפות, מראים שוב ושוב כי התקופה הטובה ביותר להתחיל לרכוש שפה נוספת היא כבר בשנה הראשונה לחיי הילד וההשפעה הטובה ביותר של לימוד אנגלית כשפה שנייה, מתקיימת בגילאי הגן ובית הספר היסודי. זו גם התקופה בה נוצרות חברויות ותקשורת ביו אישית.  כך שקשר בין שכנים Neighbours תמיד מעשיר ולכן רצוי מאד למצוא חוגי אנגלית בקרב קבוצת ילדים קרובה שתאפשר גם פטפטת בשפה הנרכשת, מעבר למפגש שבועי בחוג ותהווה למעשה תרגול טבעי ויום יומי בשפה.

 

כשאנו כהורים באים לבחור קורס ללימוד השפה האנגלית לילדינו, עלינו לשים לב לניסיון של המורה ולשיטת ההוראה. לתכנית הלימודים המוצעת, לרמת הילדים האחרים בחוג וליכולתו של המורה לתת תשומת לב לכל ילד וילד בקבוצה בנפרד, על פי קצב התקדמותו האישית. לימוד השפה האנגלית במסגרת החוג צריך להיות חווייתי ומהנה ובהחלט לא משדר לחץ מצד ההורים או הסביבה האומר כי על הילד ללמוד אנגלית, כי זה ורק זה, יקבע את עתידו בהמשך. הטלוויזיה החינוכית זכתה להצלחה בלימוד האנגלית בעזרת הסדרה שכנים Neighbours מאחר והלימוד באמצעותה נעשה על ידי הומר קליל והווי מוכר לילדים.

 

כולנו נולדים עם יכולת לקליטת שפות. פשוט צריך לנצל יכולת זו במועד האפקטיבי ביותר- בגיל הילדות ולהפוך את השפה השנייה האנגלית לטבעית ופשוטה כמו שפת העם העברית.

התרומה של חוג אנגלית לילדים ולהתפתחותם חיובית והיא משפיעה על התפתחותם האינטלקטואלית והקוגניטיבית. לימודי השפה האנגלית בגיל צעיר, מאפשרים גמישות מחשבתית ומפתחים אוזן מוזיקאלית. יכולת לתקשר עם אנשים חדשים בשכונה הגלובלית והכרות עם תרבויות אחרות מתוך הבנה לדקויות הקיימות בהם. כל אלה יעניקו נקודת פתיחה טובה יותר לילד ולידה בהמשך הלימודיים והקריירה המקצועית.

המחויבות שלנו כהורים להקנות כישורי חיים טובים לילדינו, כדי שיוכלו למצות את הפוטנציאל הגלום בהם במלאו ולהרגיש בנוח בסביבה ובשכונה בה הם חיים, ראוי שנדאג להקנות להם את שפת השכונה הגלובלית את האנגלית כדי שתמיד ירגשו  בנוח ובטוחים, ירגישו - שכנים .Neighbours


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: